Obowiązkowe e-Recepty wchodzą w życie z dniem 08.01.2020r. zaraz po e-Zwolnieniu będzie to kolejna rewolucja wiązana z cyfryzacją służby zdrowia. Warto odpowiednio przygotować się na ten moment, wdrażając wcześniej system pozwalający na wystawianie e-Recept.
Wsparcie dla lekarzy – wystawianie e-Recepty
System umożliwiający szybkie wystawienie e-Recepty dla pacjenta, z poziomu wizyty lekarskiej jest odpowiedzią na aktualne zapotrzebowanie i wymogi związane z cyfryzacją polskiej służby zdrowia. Aby ograniczyć czas związany z wystawieniem e-Recepty warto wcześniej zapoznać się z dostępnym na rynku oprogramowaniem umożliwiającym wystawienie elektronicznego dokumentu. Jednym z takich systemów jest Medfile® EDM, w którym szybko i bez zbędnych komplikacji można wypisać pacjentowi elektroniczną receptę.
Wystawienie e-Recepty – poradnik Medfile®
By sprawnie i szybko wystawić e-Recepty należy pobrać certyfikaty:
- Z platformy ZUS - Platforma Usług Elektronicznych, jest to tzw. PUE: https://www.zus.pl/pue
- TLS, WSS - możliwe do uzyskania po połączeniu z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ), tzw. P1 e-Zdrowie i zarejestrowaniu się w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL): https://rpwdl.csioz.gov.pl/
Pobrane certyfikaty, zapisane na dysku komputera lekarza należy wgrać do systemu Medfile® EDM. Proces ten nie trwa długo, ponieważ system przeprowadza nas krok po kroku przez wszystkie elementy wprowadzania certyfikatów, a w przewodnikach użytkownika na stronie medfile.pl można znaleźć dokładny opis całego postępowania.
Pobranie certyfikatów i połączenie z platformą P1 jest sprawą indywidualną dla każdego lekarza i pracownika medycznego, dlatego proces ten warto przejść wcześniej, jeżeli chce się wystawiać płynnie e-Recepty już od stycznia.
- Kolejny krok w systemie Medfile® EDM to otwarcie wizyty konkretnego pacjenta i wybór polecenia „Dodaj receptę”. W tym momencie specjalista ma wybór pomiędzy receptą typu Rp, a Rpw;
- Wpisując odpowiedni lek system Medfile® udostępnia podpowiedzi nazw leków z ogólnopolskiej obszernej bazy;
- Podobnie jak papierowy dokument, receptę uzupełniamy o informacje takie jak: dawkowanie leku, okres przyjmowania, procent refundowania leku, liczbę opakowań, cenę rynkową; dane pacjenta zaciągają się na e-Recepcie automatycznie;
- Poprawność recepty można zweryfikować, jeśli nie ma błędów i braków wysyłamy ją do CSIOZ.
Gotowe e-Recepty w systemie elektronicznym
Cyfryzacja sprawia, że pacjenci mogą otrzymywać e-Recepty w formie elektronicznej. Jeśli posiadają konto na Internetowym Koncie Pacjenta: pacjent.gov.pl; pozwoli to na otrzymanie informacji o wystawieniu e-Recepty i jej realizację, jak i innych dokumentów medycznych. Pacjenci otrzymują SMS lub plik pdf (mailowo) z 4-cyfrowym kodem, z którym udają się do apteki, gdzie e-Recepta zostaje zrealizowana. Jeśli pacjenci nie posiadają IKP, otrzymają wydruk z kodem od lekarza.
System Medfile® EDM z modułem do e-Recepty
Rozwiązania e-Recept mogą usprawnić pracę nad dokumentacją medyczną wielu specjalistów. Autosugestie nazw leków, automatycznie wprowadzane dane pacjenta, jak również brak konieczność wydruku recepty, zdecydowanie przyspiesza czas pracy z dokumentacją medyczną. System Medfile® EDM posiada moduł do sprawnej realizacji nowych zadań związanych z cyfryzacją. Sprawdź Medfile® EDM w Twoim gabinecie.